2008-03-24

sydöstra göteborg mars 2008

Det känns sååå off med snö nu. Kunde den inte kommit i januari? Jag har ju inget månadskort längre ffs!
Men jag cyklade ändå till jobbet i helgen. Iklädd ullunderställ, regnkläder, vindtät mössa och gore-tex-handskar. Perfekt klädd och därför blev jobbhelgen bra. Det var inte så mycket folk heller, påsk och allt. Vi har en ny driftchef som gillar att informera hur mycket vi har sålt för hela tiden. Jag har inget emot det men syftet är att peppa och det ger det mig inte så mycket. Ok "budget på 800 000 jaha jaha, det var ju bra det, sålde näst bäst i Sverige, det var värst, ojdå". Det är lite konstigt att prata med chefer för man blir alltid mer inställsam än man vill. Men han är ok antar jag. De flesta på mitt jobb är ok nu, det underlättar, även fast jag jobbar så sällan.

Jag håller på att göra en blandskiva till Johan. Det ger mig lite ångest eftersom han har en musikblogg och spelar skivor på Kalmar nation ibland. Jag lyssnar max på fyra artister samtidigt i en tidsperiod på inte mindre än en månad. Just nu är det Serge Gainsbourg, Paul Simon, Bruce Springsteen och Arcade Fire. Det sistnämnda är ett bestående element.

3 Comments:

At 25 mars, 2008 20:42, Blogger Pseudonaja said...

Mmmmm, Paul Simon... en enastående låtskrivare.

 
At 05 april, 2008 00:01, Blogger GenerationY said...

Du har en otroligt fin design på din blogg.

Jag ska läsa mer av skrifterna. Sen ska jag säga mer.

Men första intrycket är som sagt väldigt fint.

 
At 09 april, 2008 17:40, Blogger Anna-Karin said...

pseudonaja: ja verkligen.. särskilt den självbetitlade skivan är bra. och graceland.

caroline: åh tack!
vad glad jag blir!

 

Skicka en kommentar

<< Home