2006-02-06

respekt

i lördags gick vi till respekt. sara var i götet. hon är kompis med folk som jag gått i gymnasiet med, det är galet.
respekt kändes som något ställe i en amerikansk film, ni vet ett sånt där man tänker "mehhh sådär är ju inte uteställen på RIKTIGT!" om.
det var packat med folk, bartendern hade hästsvans och svällande muskler, och de spelade hit efter hit på nedervåningen.
vi tokdansade och lyckades efter många om och men få igång ett bratgäng som dansade lite stelt bredvid oss och och tittade roat på alla runt omkring.
när vi kom hem räknade jag ut att jag varit vaken i 23 timmar och det gjorde ont i kroppen. på söndagen skulle vi åka och hälsa på andreas kusin i lidköping och han var grinig för sj:s hemsida funkade inte. vi somnade tjuriga.
idag får andreas sitt knä opererat. både igår och idag var han tvungen att duscha och tvätta sig med speciell desinficeringstvål som tar bort alla bakterier. han kom ut ur duschen som nån slags renlighetsjesus och förkunnade att jag som var så smutsig borde sova på soffan. vi hade väldigt roligt åt det.
idag ska jag ringa till facket igen och få det där med arbetsgivarintyget förklarat för mig en gång till, samt ringa till centralen och tigga om jobb. jag får ju bara helger på landvetter nu och det räcker inte, plus att det är trist att jobba då alla andra är lediga och tvärtom.
jag vill ha fast anställning och lite jävla trygghet.
guu vuxet.