2006-01-20

ägd!

jag är så jävla ägd av mina prylar. jag hatar det. jag har definitivt dåliga gener när det gäller ordning och reda och det här med vad man ska spara och inte.
jag bodde ett och ett halvt år på kantorn och nu när jag flyttat och sorterat bort och slängt grejer i omgång efter omgång känns det som om jag samlade på mig fler saker där än under de 20,5 åren innan.
vår bil är fylld upp till taket nu, och min pappa går omkring och vrider sina händer av oro. helst skulle han nog vilja köra ner bilen själv istället för att sitta hemma och lösa sudoku hela helgen. men så blir det inte. mamma och jag åker imorron. egentligen var det planerat för idag men på grund av snön i västsverige skjuter vi upp det.
jag är trött på prylar, att pussla med kartonger och att jag inte verkar kunna göra mig av med någonting. hur jag än gör blir det för mycket.
jag har sagt till mamma att hon inte får oja sig över alla grejer imorgon. jag tror inte jag klarar det. jag vill bara köra och komma fram. få det överstökat.