2006-01-11

borracho

jag har klockradio så jag blir alltid väldigt förvirrad när jag vaknar. någon pratar i mina drömmar. ofta nyhetsuppläsare och sportkommentatorer. ibland vet jag inte om vissa nyheter verkligen har hänt eller om jag bara drömt ihop allting.
imorse var det någon som sa "och så satt hon där, i sin lägenhet som var inredd efter designerprogram på tv, med en kille som det var tänkt att hon skulle leva resten av sitt liv med..."
jag fick för mig att det handlade om mig. och att jag var gravid.
jag snoozade.
sen kom min pappa inklampande och undrade varför jag inte öppnat brevet jag fick igår. det som var adresserat "anna-karin + pojkvän". han var nyfiken så han kunde dött ju. jag hade glömt det. jag kom hem sent igår. jag gick till norrlands efter jobbet, erik och javi var där. de hade varit där sen sju och erik hade babblat sig in med hjälp av sitt utlandsstudentleg från 2003. han har inget kårleg längre. de såg inte så fulla ut med de hade druckit fem öl var och medan jag var där hällde de dessutom i sig tre white russian. jag drack också en, plus nån annan syrlig drink gjord på passoa.
imorse ringde någon till mig och sa att de hittat en mobil där det senaste mottagna samtalet var mitt. hon beskrev hur den såg ut och vi kom fram till att det var eriks. jag gav adressen och de skulle gå dit och lämna den, de bodde precis bredvid.
kanske var han full ändå, erik.
jag öppnade det mystiska brevet medan pappa kokade ägg.
det var från hanna och jag (och andreas också tydligen) är bjuden på barndop i februari. jag tror inte jag kan komma, jag har ju precis flyttat då. jag får väl skicka nån silversked eller vad det nu är man brukar ge.
nu borde jag diska.
mamma säger att andreas kommer kasta ut mig om det ser ut som det gör i mitt rum nu hemma hos honom sen.
hon brukar ha rätt men inte nu hoppas jag.