2010-08-17

film


Jag väntar på att min frukost ska lägga sig så jag kan ut och springa. Har varit så fatalt dålig på att träna den senaste tiden. Känt hur min kropp nästan faller ihop, tittat på hösäcksbilder av mig själv, tagna under skåneresan av Andreas, inbillat mig att det inte är jag på nåt vis.

Men det är det ju.

Igår var jag på biblioteket med Ida och lånade fyra filmer och två böcker. Hon lånade väl fem filmer och tio böcker eller nåt. Helt galet. Bibliotekarien har inflytande över mig. Jag kommer aldrig hinna titta på alla filmerna. Det var Massor av whisky, den såg vi igår kväll, En förlorad värld (jag vet att jag kommer hata den eftersom jag både läst boken och sen sett tv-serien), Padre Padrone (har jag tänkt se sen jag bodde i Uppsala men sen alltid valt något mer lättsmält) och Jules och Jim av Truffaut.

Imorgon blir det ingen film för jag ska åka till Danmark på morgonen och kommer inte komma hem förrän vid 23-tiden. Jag ska åka tillsammans med min handledare. Jag fasar lite för att åka tåg i sammanlagt 7 timmar med honom, men det kanske går bra om jag tar med mig ipod. Måste komma ihåg att ladda den bara!