2007-03-11

24


lullig på chilenskt vin, inhandlat igår, tipsat om på vinsidan dn söndag idag, känns gött. vi har ätit lasagne och väntar med efterrätten.
jag fyller 24 år imorgon.
"jag tycker det känns mycket" sa jag till pappa.
han log lite:
"ja lustigt nog tycker jag nästan det med."
jag träffade ina förut, hon följde med oss till hammarskog, sedan fikade hon och jag på lion.
jag drack bara loka.
vi pratade inte mycket. lite om hur det känns, om erik, om mitt nya jobb och om att det snart är vår.
det är snart vår. och jag är glad att jag har en vän som ina. jag är glad att vi fikat så mycket att vi knappt behöver göra det längre för att veta var vi har varann.
jag gillar uppsala. jag gillar att vara här ibland. att åka bussen igen, se nya hus som ploppar upp i stan, gallerior som byggs om, och kunna säga "OJ nämen vad har de gjort här?". det är trevligt. men jag vill bo i göteborg. det var bra av mig att flytta dit. duktig anna-karin.
jag har bestämt några saker under det här besöket:
1. jag ska teckna oftare, det enda som hindrar mig från det är min egen feghet. det spelar väl för fan ingen roll om det blir fult, jag förstår egentligen inte var all prestationsångest kommer ifrån.
2. jag ska lägga undan pengar och unna mig saker. gå på massage, köpa nåt jag verkligen vill ha. inte bara spara spara spara utan egentlig mening.
3. jag ska lära mig sticka eller sy. helst båda. om det krävs ska jag gå en kurs.
det är bra. imorgon fyller jag 24 och allt är bra.