2008-03-04

mobilmysteri


Jag har två namn och nummer i min mobil som jag inte har någon aning om vilka de är.
En som heter Markus och som inte finns på eniro. Den enda Markus jag vet är min syssling, och han har jag inte pratat med sen jag var tolv. Nån annan Markus kan jag inte erinra mig om att jag känt. Jag har frågat folk i min bekantskapskrets om honom. Vem är han och varför finns han i min mobil? Ingen vet.
Nummer två är Priska. Jag har ett vagt minne av att nångång ha lärt känna någon med det namnet, men jag minns inte vem det är, hur hon ser ut, eller i vilket sammanhang. Numret går enligt eniro till en Tommy Karlsson i Söderköping.
Det är skumt.
Jag har haft mitt abonnemang sedan sommaren 2005. Det måste alltså vara människor jag träffat de senaste tre åren.
Jag brukar ha gott personminne så det stör mig så förbannat att jag inte kommer på vilka de är.
Har jag träffat dem på fyllan? Är de kompisars kompisar? Har vi jobbat ihop?
To be continued...

4 Comments:

At 11 mars, 2008 20:06, Blogger ina said...

Du kan få kalla mig Priska om du vill? Bara att ändra numret till mitt!

 
At 13 mars, 2008 14:51, Blogger Anna-Karin said...

när du är en av dem jag faktiskt vet vem du är?
nää tack, om priska ringde mig skulle jag bli livrädd.

 
At 15 mars, 2008 18:35, Anonymous Anonym said...

Berätta hur det går med klurandet! Jag är nyfiken.

 
At 18 mars, 2008 09:07, Blogger Anna-Karin said...

Jepp jag tror jag har löst det! Markus var min korridorsgranne för några år sedan, och jag misstänker att Priska är en utbytesstudent från Tyskland som också bodde där ett tag. Men helt säker är jag fortfarande inte..

 

Skicka en kommentar

<< Home